tirsdag den 28. september 2010

Reality Stjerner?

Hvad er der gået galt for Danmark? Hvornår skete det enorme nationale mental meltdown der gjorde at det pludselig var fedt at være reality stjerne? Ja okay, vi kan da alle (Om end svagt) huske ham der læder fjæset fra Robinson ekspeditionen fra 19-grønhvidkål engang, men det var i småtingsafdelingen i forhold til nu.

I dag er vi ”velsignet” med super-celebs som Sidney Lee og hende der Amalie fra Paradise (”Du ligner en russisk rouletteRemember?) – Oh My God hvor er vi heldige.... NOT!

Hvornår var det lige verden gik af lave? Før hen skulle man jo faktisk have talent for at få en pladekontrakt – men Amalie valser bare lige ind, skråler som en halvkvalt kat med halen i klemme og går ud igen med en pladekontrakt... Hvor er meningen?

Og derefter er der jo den kære folkelige Sidney. Lille Sidney som nu har/ er med i et eller andet meningsløst show på kanal 5 (eller 4, har ikke lige set det...) Udelukkende fordi han er reality stjerne og ynder at se dum ud på skærmen.


Nu ved jeg godt at folk tænker ”Jamen Helle, er du nu sikker på du ikke bare er jaloux?” Og til det kan jeg kun svare ja, det er jeg nu ret sikker på at jeg ikke er – jeg ville da til hver en tid kunne spille hjernedød og knalde en på åben skærm, det er jo det fabelagtige ved internettet – men desværre forbyder min værdighed og integritet mig at gøre sådan.


Jeg er ved nå tre forskellige stadier af sindssyge hver gang jeg tænder for TV og ser at der igen, igen... IGEN er et eller andet hjernedødt reality program der hylder idioti og meningsløshed. Og for at gøre det endnu værre, skal TV-stationerne da nok sørge for at malke succesen (Som jeg stadig undre mig over at programmerne har) og sikre sig at der kommer i hvert fald 3 eller 4 sæsoner mere. Og så lige til dem der slet ikke kan få nok at de fabelagtige mennesker som man snart kender ud og ind (Efter Paradise menes dette bogstaveligt) så laver de da lige et reality program med reality stjerner fra andre reality programmer – YAY REALITY-REALITY SHOWS KENDT FRA REALITY SHOWS...!

Jeg savner efterhånden de simple tider hvor man kun skulle forsøge at undgå sporten i TV, men efterhånden er jeg jo forvist til Cartoon Network og Animal Planet, da de snart er de eneste der ikke sender reality shows.


Er det bare mig eller virker det efterhånden som om at TV hylder dumhed mere end nogensinde før? Og her er det selvfølgelig heller ikke fordi jeg mener at vi udelukkende skal have sådanne lærerige og undervisningsagtige programmer i TV, for det ville jeg sgu heller ikke gide i længden – men helt ærligt så savner jeg at se programmer hvor folkene der er dumme udelukkende spiller dumme, fordi det er en del af deres rolle, fordi de er SKUESPILLERE!

Desværre er det ikke sådan mere – de folk der nu inficerer mit TV er åbenbart dumme af natur, for helt ærligt, hvem ville så fortsætte med at springe ud foran hver eneste kamera selv efter at gå i gulvet efter et slag i en boksekamp, eller efter at ingen ville på date med en i programmet ”Dagens mand”? Enten er det dumhed eller desperation – sådan en jeg-skal-bare-på-TV-og-dumme-mig trang, en sygelig trang til at blive set og få sine 15min. berømmelse uanset prisen!


Hvis vi nu tænker 10 år ind i fremtiden, hvem tror i så vil hyre Amalie fra Paradise? Altså ud over Maxim, Red Light o.lign. Nemlig, ingen. Der er da ikke en arbejdsgiver med respekt for sig selv der vil ansætte en som alle engang kendte for farven på hendes livmor og den manglende IQ. Jeg ville i hvert fald ikke!



Eller måske er det bare mig der har det sådan...

1 kommentar:

  1. Jeg er ganske enig, except - jeg er jaloux XD Men det er måske fordi jeg mener jeg har mere at bidrage til det vilde celebrity-liv end både Amalie og kære Sidney Lee. Hvorfor elsker folk dumme mennesker?
    Men både Amalie og Sidney er dem vi elsker at hade; på trods af at hverken du eller jeg ser deres fjollede programmer, så er det umuligt at komme udenom at ... de er overalt! I reklamer, randomly på internettet (kommenteret, likewise hated, etc.) Jeg ved ikke om den slags neandertalere dør en dag, men man kan vel håbe? :)

    SvarSlet